פריסת המשרד משפיעה על רמת הביצועים של העובדים, ויכולה לרתום (או לא) את העובדים לטובת האפקטיביות של העסק שלכם. למעשה, פריסת המשרד יכולה להשפיע לא רק על הביצועים ועל המורל של העובדים אלא גם על תרבות החברה.
תכנון פריסת החלל המשרדי דורש התחייבות ארוכת טווח, ולכן חשוב לקחת בחשבון את צורת הפריסה המשרדית כבר מתחילת הדרך.
איזו פריסה פנימית תהיה ידידותית יותר לצוות שלכם?
- חלל פתוח או חדרים סגורים – במה לבחור?
בתחום עיצובי המשרדים, הנורמה המקובלת הייתה סגנון של חדרים סגורים. אבל ככול שהזמנים והמגמות השתנו, החלה לפרוח הפופולריות של חלל משרדי פתוח.
- משרד מעוצב בסגנון של חדרים סגורים מאפשר לעובדים להתמקד בביצוע הפרויקטים שלהם. עם זאת, הוא גם משאיר את העובדים מבודדים ועלול לפלג בין העובדים ולהשפיע לרעה על המוטיבציה והמורל של העובדים.
- חלל משרדי פתוח – הכולל לא רק כסאות משרדיים ושולחנות, אלא גם ספה, ספריה ואפילו פינת קפה – מעודד יותר יצירתיות ומפגשים בלתי פורמליים בין העובדים במהלך יום העבודה. עם זאת, חלל פתוח מטבע הדברים מלא גם בהסחות דעת.
כיוון שלכל אחד מהעיצובים יש יתרונות וחסרונות, יש מעצבים המעדיפים פריסה המורכבת משילוב של השניים. ייעוץ מקצועי יעזור לכם לקבוע את האיזון הנכון בין חלל פתוח וחדרים סגורים, עבור המשרד שלכם.
- דקורציה יוצרת הבדל
אופן העיצוב הפנימי של חלל המשרד חשוב לא פחות מיפי המבנה עצמו. כדי להעלות את המורל של העובדים, אפשר לצבוע את הקירות בצבעים ניטרליים. מחקרים מלמדים שמשטחים בהירים ומוארים משפרים את מצב הרוח ואת התפוקה של העובדים.
אם חלל המשרד שלכם מורכב מחדרים סגורים, אתם יכולים להציע לעובדים לעצב את הפינה שלהם כרצונם, כל עוד הם מקפידים על הכללים הבסיסיים שקבעתם.
הוספת אביזרים כמו צמחי בית ותמונות, תעזור להעשיר חלל פנימי משעמם ובמקביל תסייע לעובדים לטפח את היצירתיות ולהתקדם במשימות שלהם. בנוסף, בניגוד לריהוט מרובע, ריהוט עגול נחשב כמקדם תחושה של אחדות בקרב האנשים.
- ארגון החללים לפי מבנה החברה
כאשר אתם מתכננים את העיצוב והפריסה של שטחי המשרד וזוכרים שהם משפיעים ישירות על הפונקציונליות של פעולות העסק שלכם, עדיף למקם במרחב אחד את צוות המחלקה כדי לייעל את התקשורת בין עובדי המחלקה. אם בכול זאת אנשי המחלקה ימוקמו בחדרים נפרדים ומרוחקים, כדאי ליצור עבורם גישה נוחה להתרועעות האחד עם השני.
למה לבחור בכיסאות ארגונומיים למשרד שלכם?
ריהוט משרדי הוא תחום חדש, יחסית, ומתפתח. שעות המשרד הן ארוכות ומלחיצות ובמצב שכזה, ישיבה על הכיסא הנכון היא ברכה גדולה. כסאות משרד קלאסיים לא נוטים להיות נוחים, אבל למרבה המזל, יש היום אפשרויות טובות יותר של כסאות המותאמים ליציבה הטבעית של הגוף. הכוונה היא לכיסאות ארגונומיים – הם סופר נוחים והם כסאות המשרד הטובים ביותר הזמינים היום בשוק.
- כיסא ארגונומי מספק תמיכה טבעית ליציבה
יציבת הגוף חשובה מאוד. שינוי היציבה הטבעית של הגוף יוצר אי נוחות. כסאות ארגונומיים נועדו לתמוך ביציבה הטבעית של הגוף.
- הכיסאות הרגילים הקלאסיים גורמים לנו להישען קדימה בשל חוסר הנוחות וקושי להתאים את גב הכיסא לגוף. בסופו של דבר זה מוביל ליציבה גרועה.
- כסאות משרדיים ארגונומיים מעוצבים בצורה ייחודית הפותרת בעיה זו ומספקת יציבה טובה לגוף.
- הפחתת כאבים בגב התחתון
- רוב הכיסאות המסורתיים מגיעים עם מסגרת גב ישרה שלא תומכת בגב התחתון, וכתוצאה מכך גורמים לכאבי גב תחתון.
- כסאות ארגונומיים, לעומת זאת, מעוצבים בהתאם למבנה הגוף של המשתמש ומספקים תמיכה טובה לכול חלקי הגוף.
- הפחתת הלחץ על הברכיים
בזמן הישיבה, הירכיים מתמודדות עם משא משקל הגוף.
- בכיסאות המסורתיים המושב לרוב שטוח, כך שהוא מפעיל לחץ רב יותר על הירכיים ולבסוף מוביל לכאבים באזור הירכיים.
- כסאות ארגונומיים מגיעים עם מושב עמוק שמסייע לירכיים להירגע. כך ניתן לשבת במקום במשך שעות ארוכות, ללא כאבים.
- כיסא גמיש ומתכוונן
האפשרות להתאמה אישית של הכיסא הארגונומי היא דבר נוסף שתורם לישיבה הנוחה.
- כסאות מסורתיים לא ניתן להתאים בהתאם לצרכים האישיים.
- כסאות ארגונומיים הם גמישים במיוחד, ומאפשרים לכוונן את הגודל והצורה לפי סוג הגוף של המשתמש.